SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número28Fundamentos de um programa de avaliação educacionalA avaliação da aprendizagem no contexto da reforma educacional brasileira índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Estudos em Avaliação Educacional

versão impressa ISSN 0103-6831

Resumo

FRANCO, Creso et al. O referencial teórico na construção dos questionários contextuais do Saeb 2001. Est. Aval. Educ. [online]. 2003, n.28, pp.39-74. ISSN 0103-6831.

This paper describes the theoretical framework for the design of the Saeb 2001 contextual questionnaires. The relevant literature is discussed and the constructs to be measured are listed. The link between constructs and items is shown. It is emphasized that a theoretical framework was fruitful in terms of both the quality of the measures in Saeb 2001 and the continuous process of enhancing Saeb instruments.

Palavras-chave : Assessment; Questionnaires; Educational policy.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )