SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número28Influência do professor e do ambiente em sala de aula sobre a proficiência alcançada pelos alunos avaliados no Simave-2002O portfólio e a avaliação no ensino superior índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Estudos em Avaliação Educacional

versão impressa ISSN 0103-6831

Resumo

SOUZA, Rinaldo Alves de  e  CARNIELLI, Beatrice Laura. Os efeitos do projeto político-pedagógico na gestão escolar, segundo a concepção dos alunos. Est. Aval. Educ. [online]. 2003, n.28, pp.125-144. ISSN 0103-6831.

In general, educational evaluation systems have a common objective of finfing, ways to efficiently improve the education. Besides edentifying results in the pupils´ learning the overall educational system is also evaluated. In this context, the Minas Gerais Evaluation System of Public Education ( Sistema Mineiro de Avaliação da Educação Pública - SIMAVE) was introduced in 2000 by the State Secretary of Education. The data from the state of Minas Gerais regarding SIMAVE-2002 are hierarchically grouped, that is, pupils are grouped by classrooms are grouped by schools.

Palavras-chave : Educational Evaluation; Hierarchical Model; Classroom Effect.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )