SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número30Tecnologias utilizadas no ato de estudar por professores e estudantes: um estudo descritivoLegitimação e “Universitarização” da formação de professores em Quebeque: surgimento de uma cultura da pesquisa índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Estudos em Avaliação Educacional

versão impressa ISSN 0103-6831

Resumo

FERNANDES, Claudia De Oliveira. Escolas em ciclos: particularidades evidenciadas a partir dos dados do Saeb. Est. Aval. Educ. [online]. 2004, vol.15, n.30, pp.83-106. ISSN 0103-6831.

This paper discusses the results of an educational survey (Saeb 2001) concerning education organized in cycles, mainly based on an analysis of the general context in which the cycles were implemented, the school conditions and the teachers’ attitudes in such schools.  The analysis was based on a comparison between regular schools organized in grades and schools organized in cycles. The results showed significant differences in percentage terms between these two categories as well as highly relevant aspects in relation to actions needed to implement the cycle system in Brazilian schools.

Palavras-chave : Grade; Cycle; Education; Educational Policy; Curriculum; Teacher Training; School Culture.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )