SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 número31Trajetória da Avaliação da Educação Superior no Brasil: singularidades e contradições (1983-2004)Acesso à Universidade índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Estudos em Avaliação Educacional

versión impresa ISSN 0103-6831

Resumen

BAUER, Adriana  y  SILVA, Vandré Gomes Da. Saeb e Qualidade de Ensino: algumas questões. Est. Aval. Educ. [online]. 2005, vol.16, n.31, pp.133-152. ISSN 0103-6831.

This article discusses the concept of quality in the National Basic Education Evaluation System (Saeb) in two parts: the adoption of the National Curriculum Parameters and the impact of the evaluation’s results.  By analyzing parameters for the curricula, this article discusses their influence on school practices and education quality.  Results of the evaluation are covered in the text.

Palabras clave : National Basic Education Evaluation System; Education Quality; National Curriculum Parameters; Large-Scale Assessment; Educational Policies.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )