SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 número32Avaliação de Competências: o aperfeiçoamento profissional na área de enfermagemPráticas de Avaliação da Aprendizagem e sua Relação com a Formação Continuada de Professores no Cotidiano do Trabalho Escolar índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Estudos em Avaliação Educacional

versión impresa ISSN 0103-6831

Resumen

SOARES, Tufi Machado; GENOVEZ, Silene Felizardo De Menezes  y  GALVAO, Ailton Fonseca. Análise do Comportamento Diferencial dos Itens de Geografia: estudo da 4a série avaliada no Proeb/Simave 2001. Est. Aval. Educ. [online]. 2005, vol.16, n.32, pp.81-110. ISSN 0103-6831.

This article presents a differential (DIF) analysis for geography items in Proeb-2001. The groups in the analysis are composed of 4th grade students of different geographic regions in the state of Minas Gerais. The results suggest that the items associated with environmental issues are easier for students from the Belo Horizonte metropolitan area while items which compare urban and rural spaces are easier for students from the inland.

Palabras clave : Educational Assessment; Item Response Theory; DIF Analysis.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )