SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 número32Avaliação de Competências: o aperfeiçoamento profissional na área de enfermagemPráticas de Avaliação da Aprendizagem e sua Relação com a Formação Continuada de Professores no Cotidiano do Trabalho Escolar índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Estudos em Avaliação Educacional

versão impressa ISSN 0103-6831

Resumo

SOARES, Tufi Machado; GENOVEZ, Silene Felizardo De Menezes  e  GALVAO, Ailton Fonseca. Análise do Comportamento Diferencial dos Itens de Geografia: estudo da 4a série avaliada no Proeb/Simave 2001. Est. Aval. Educ. [online]. 2005, vol.16, n.32, pp.81-110. ISSN 0103-6831.

This article presents a differential (DIF) analysis for geography items in Proeb-2001. The groups in the analysis are composed of 4th grade students of different geographic regions in the state of Minas Gerais. The results suggest that the items associated with environmental issues are easier for students from the Belo Horizonte metropolitan area while items which compare urban and rural spaces are easier for students from the inland.

Palavras-chave : Educational Assessment; Item Response Theory; DIF Analysis.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )