SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número33Avaliação em Matemática: algumas considerações índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Estudos em Avaliação Educacional

versión impresa ISSN 0103-6831

Resumen

BELLINI, Luzia Marta. Avaliação do Conceito de Evolução nos Livros Didáticos. Est. Aval. Educ. [online]. 2006, vol.17, n.33, pp.07-28. ISSN 0103-6831.

This article puts forward some considerations on the theory of argumentation and the role metaphors play in passing from the language of science to the language in textbooks. It analyses the concept of evolution in twelve textbooks and argues that pedagogical metaphors in the texts restrict evolution to non-scientific notions.

Palabras clave : Argumentation Theory; Pedagogical Metaphors; Concept of Evolution in Textbooks.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )