SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número33Avaliação sobre a Avaliação de Ciências no Paraná (1996-2000)Avaliação das propostas do Banco Mundial para a Educação Infantil: influências e conseqüências nos países periféricos índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Estudos em Avaliação Educacional

versão impressa ISSN 0103-6831

Resumo

ASSIS, Valéria Soares De. Avaliação de Alunos Indígenas na Universidade Estadual de Maringá: um ensino adequado à diversidade sociocultural. Est. Aval. Educ. [online]. 2006, vol.17, n.33, pp.77-88. ISSN 0103-6831.

The text raises the main implications involved in teaching Indians at the university and reflects about them, starting with the analysis of a proposal for a distinctive evaluation for Indian students at the State University of Maringá. These reflections tackle the more general idea of fostering intercultural dialogue at the university and the more punctual challenges that consist of meeting the demands of insertion and permanence of Indians at the university.

Palavras-chave : Indian University; Distinctive Evaluation; Intercultural Dialogue.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )