SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número33Extensão Universitária e Formação Profissional: avaliação da experiência das Ciências Biológicas na Universidade Federal de PernambucoO uso do portfólio em um projeto de pesquisa índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Estudos em Avaliação Educacional

versión impresa ISSN 0103-6831

Resumen

ALVARENGA, Georfravia Montoza  y  ARAUJO, Zilda Rossi. Portfólio: conceitos básicos e indicações para utilização. Est. Aval. Educ. [online]. 2006, vol.17, n.33, pp.137-148. ISSN 0103-6831.

Teaching portfolios have been pointed out as highly valuable educational and reflective evaluation tools at various teaching levels. This article presents a brief selection of theoretical references from the large literature available. Its aim is to identify the relevance of using it as a sample of abilities, attitudes, and/or knowledge and acquisitions achieved by students during a certain period of time.

Palabras clave : Formative Evaluation; Portfolio; Teaching And Learning.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )