SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.18 número37Formação do professor do Ensino Básico e a Avaliação EducacionalOpiniões de Professores sobre um Curso de Formação Profissional Presencial com Emprego de Multimídias: lições aprendidas por meio da avaliação externa índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Estudos em Avaliação Educacional

versión impresa ISSN 0103-6831

Resumen

SOUZA, Maria Alba De. Avaliação do rendimento do aluno da Escola Pública Estadual de Minas Gerais no Período de 1991-1998: a experiência e seus ensinamentos. Est. Aval. Educ. [online]. 2007, vol.18, n.37, pp.41-90. ISSN 0103-6831.

This article reflects on educational evaluation, specifically the evaluation of schools/systems, by means of a critical qualitative analysis of the Evaluation Program of the Public State School in Minas Gerais, Brazil. This analysis presents revisions and reflections about what has happened in that state regarding education evaluation since the 1990s. The article aims at better understanding the activities, methodologies and strategies developed, identifying critical moments, their repercussions, consequences and the implications of the process.

Palabras clave : Educational Evaluation; School Evaluation; Measurement Devices; Scores Dissemination; Evaluation Impact.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )