SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.18 número38Avaliação do rendimento em matemática nas escolas do Paraná: estudo descritivo da prova da 4ª e 8ª séries do ensino fundamentalDesempenho de estudantes em diferentes situações no campo conceitual das estruturas aditivas índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Estudos em Avaliação Educacional

versão impressa ISSN 0103-6831

Resumo

ROSA-SILVA, Patrícia De Oliveira  e  LORENCINI JUNIOR, Álvaro. Análise das reflexões de uma professora de ciências do ensino fundamental sobre avaliação escolar. Est. Aval. Educ. [online]. 2007, vol.18, n.38, pp.111-136. ISSN 0103-6831.

This paper deals with a Science teacher’s reflective ideas about school evaluation while developing a collaborative partnership in an Elementary school. This process involved a reflective intervention strategy called triphasic autoscopy which simulates a “hall of mirrors” (Schön, 2000) leading the teacher to reflect on the pre- and post-active phases, that is, before and after a test where 7th grade students were allowed to refer to their books to do it. Donald Schön’s reflective practice concept was used as a theoretical framework (1997; 2000). The teacher’s reflections demonstrate that school evaluation is a curricular theme, which enables her to reconsider her actions in order to promote necessary or opportune changes in her educational practice.

Palavras-chave : Science Teaching; Continuing Education; School Evaluation; Reflection On Practice.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )