SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número39Formação docente e a nova visão da avaliação educacionalCrianças Contaminadas por Chumbo: estudo comparativo sobre desempenho escolar índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Estudos em Avaliação Educacional

versión impresa ISSN 0103-6831

Resumen

BURLAMAQUI, Marco Guilherme Bravo. Avaliação e qualidade na educação superior: tendências na literatura e algumas implicações para o sistema de avaliação brasileiro. Est. Aval. Educ. [online]. 2008, vol.19, n.39, pp.133-153. ISSN 0103-6831.

This article analyzes trends in the evaluation/quality debate in higher education. Four main approaches are discussed in the literature: a conceptual perspective on quality; systems evaluation; institutional evaluation and performance indicators. Finally, some considerations are advanced in relation to the present Brazilian higher education system of evaluation.

Palabras clave : Evaluation; Quality; Higher Education; Public Policies.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Portugués