SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21 número47O sistema nacional de avaliação: Características, dispositivos legais e resultadosSaresp e progressão continuada: Implicações na avaliação escolar índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Estudos em Avaliação Educacional

versión impresa ISSN 0103-6831

Resumen

COURI, Cristina. Nível socioeconômico e cor/raça em pesquisas sobre efeito- escola. Est. Aval. Educ. [online]. 2010, vol.21, n.47, pp.449-472. ISSN 0103-6831.

ABSTRACT This paper presents a proposaI to breakdown the socioeconomic status index used in studies on school effects and effective schools into four dimensions: economic capital, cultural capital, relational social capital and intervention social capital with the use of new techniques, including the GOM technique. It also presents a proposal to introduce, in the hierarchical models used in these studies, the variables of interaction between color/race and the student's family resources.

Palabras clave : Social Inequality; Race; Financial Resources; Families; Schools.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )