SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21 número47Quem quer ser professor? Atratividade, seleção e formação docente no BrasilO sentido da pesquisa na formação inicial de professores: políticas e práticas do curso de pedagogia índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Estudos em Avaliação Educacional

versão impressa ISSN 0103-6831

Resumo

FERNANDES, Neimar da Silva; SOARES, Tufi Machado; PENA, Anderson Córdova  e  CUNHA, Iago Carvalho. O conhecimento do professor em avaliação educacional e a proficiência do aluno. Est. Aval. Educ. [online]. 2010, vol.21, n.47, pp.569-590. ISSN 0103-6831.

This paper aims to show the association between student performance, as measured by the Brazilian Proeb/Simave pronciency tests, and knowledge that teachers have about this large scale evaluation system. It was found that, even after controlling for socioeconomic characteristics of students and for school variables related to teacher motivation and school atmosphere, teachers' knowledge about large scale assessments is associated with students' higher performance.

Palavras-chave : School Effectiveness; Hierarchical Linear Models; Educational Assessment.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )