SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.24 número55Formação docente: reflexões de alunos de pedagogia no Programa Bolsa AlfabetizaçãoEfeitos da condicionalidade em educação do Programa Bolsa Família em Campinas (SP) índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Estudos em Avaliação Educacional

versão impressa ISSN 0103-6831

Resumo

ANDRADE, Maria de Fátima Ramos de. O Programa Bolsa Alfabetização e a ressignificação dos estágios na pedagogia. Est. Aval. Educ. [online]. 2013, vol.24, n.55, pp.132-169. ISSN 0103-6831.

The purpose of this study is to identify and understand, based on a comparative study between the traineeship proposed by the Bolsa Alfabetização Program and the supervised traineeships of the Pedagogy course, some aspects which might favor the building of a more adequate connection between universities and public schools. Considering the prospect of knowing these aspects, we opted for analyzing the content of interviews. By studying all these proposed problems, the concept of traineeship in the Pedagogy course is discussed and elements to establish more efficient communication channels between the university and elementary education schools are pointed out.

Palavras-chave : Teacher Education; Traineeship; Pedagogy; Public Policies.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )