SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.25 número58Monitoramento da educação infantil pública: possibilidades e conteúdosAvaliação da qualidade da educação infantil na Austrália índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Estudos em Avaliação Educacional

versão impressa ISSN 0103-6831

Resumo

MORO, Catarina  e  SOUZA, Gizele de. Produção acadêmica brasileira sobre avaliação em educação infantil: primeiras aproximações. Est. Aval. Educ. [online]. 2014, vol.25, n.58, pp.100-125. ISSN 0103-6831.

This study attempts to contribute to the debate about evaluation policy in early childhood education in Brazil, from the latest modifications in federal legislation and standardization thereto. It takes into account the controversies around the current practices of evaluation in the first stage of basic education. The purpose of the study is to outline and examine Brazilian academic production, dedicated to this end, during the period from 1997 to 2012. The empirical corpus of the study includes the theses and dissertations registered in the Capes database of theses and also periodical articles included in the SciELO platform, from the Capes periodical portal and the Educ@ portal.

Palavras-chave : Evaluation; Early Childhood Education; Systematization of Knowledge; Public Policies in Education.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )