SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.28 número67Governança educacional global e a gênese dos testes das habilidades socioemocionaisAvaliação da qualidade do Enem 2009 e 2011 com técnicas psicométricas índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Estudos em Avaliação Educacional

versão impressa ISSN 0103-6831versão On-line ISSN 1984-932X

Resumo

FERREIRA, Eduardo Vargas  e  AZEVEDO, Caio Lucidius Naberezny. Contributions to the study of Generalized Partial Credit Model. Est. Aval. Educ. [online]. 2017, vol.28, n.67, pp.236-254.  Epub 10-Jan-2017. ISSN 1984-932X.  https://doi.org//10.18222/eae.v0ix.3385.

This article covers the most important inferential aspects of the Generalized Partial Credit Model (GPCM) of the Item Response Theory (IRT). It presents a study on one of the main difficulties encountered in the process of estimation and inference of the IRT models, which is the lack of identifiability. In addition, it presents the interpretation of the model parameters and the information function of the item and the test.

Palavras-chave : It em Response Theory; Polytomous Models; Generalized Partial Credit Model; Psychometrics.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )