SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número02Escolas mistas, escolas normais: a coeducação e a feminização do magistério no século XIXGênero na prática docente em educação física: "meninas não gostam de suar, meninos são habilidosos ao jogar"? índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Estudos Feministas

versão impressa ISSN 0104-026Xversão On-line ISSN 1806-9584

Resumo

COSTA, Ana Paula  e  RIBEIRO, Paulo Rennes Marçal. Ser professora, ser mulher: um estudo sobre concepções de gênero e sexualidade para um grupo de alunas de pedagogia. Rev. Estud. Fem. [online]. 2011, vol.19, n.02, pp.475-489. ISSN 1806-9584.

This study aims to investigate the concepts of gender of a group of students from the Faculty of Education, who already work as teachers in schools. For this research, a qualitative and analytic-descriptive typology, we used a semi-structured interview with the students. The construction and analysis of the object were based on theoretical studies of Michel Foucault, Joan Scott and Guacira Lopes Louro. We found that these teachers lack a training in theories and discussions focusing on sexuality and gender issues.

Palavras-chave : Sexuality; Gender Relations; Pedagogy Course.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )