SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.03 número09Avaliação do currículo: instrumento de mudança do curso de pedagogia; a experiência da Universidade Católica de PernambucoPolíticas públicas: a necessidade de uma visão de totalidade em oposição a uma visão reducionista e fragmentada índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação

versão impressa ISSN 0104-4036

Resumo

BORDIGNON, Genuíno. Avaliação na gestão de organizações educacionais. Ensaio: aval. pol. públ. educ. [online]. 1995, vol.03, n.09, pp.401-410. ISSN 0104-4036.

Traditionally an educational/ evaluation has been composed by the process of judgment of the students, for the court to decide their school trajectory. The studies about the evaluation, concentrating on the results, used to concentrate on methodical analysis to get the maximum reliability of the instruments, to verify, "justified accurate", classification of the student. Recently the institutional evaluation, marked by the conception of the positive measurements and classification, is now classified as “Institutional”. May we hope now, that the new paradigms, or new conceptional fundaments, will help us to come over this practice of classificatory evaluation, located on the investigations of the results, of the determined causes? The reflections put into light in the presented text, are a construction of these fundaments and offers a trial to a new proposal of the school evaluation.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )