SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.04 número11Aplicação de modelo para avaliação da qualidade em educação: o caso de programas de pós-graduação e pesquisa em economia índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação

versão impressa ISSN 0104-4036

Resumo

ZALUAR, Alba  e  LEAL, Maria Cristina. Cultura, educação popular e escola pública. Ensaio: aval. pol. públ. educ. [online]. 1996, vol.04, n.11, pp.159-176. ISSN 0104-4036.

This article the result of research placed at Rio de Janeiro on 1995, with an intention of discussing the relationships between education and poverty. The study was about how teachers and school usuaries valuate and make distinctions between partime and fulltime schools considering the following aspects: pedagogical work professional hability for teaching, educational quality, valuation, dropped out and failed, education and popular culture. The last aspect - the relationship between "cultural arbitrary" (domination) and "popular culture" (freedom) is specially established trough the contribution of people who think about education and social science.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )