SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.05 número16Enfoques atuais de inteligência e questões da prática pedagógica"Ranking" IPEAD/UFMG e Exame Nacional de Cursos: uma comparação índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação

versión impresa ISSN 0104-4036

Resumen

SILVA, Jorge Ferreira da  y  PINTO, Fátima Cunha Ferreira. E se as escolas aprendessem com as escolas de samba?. Ensaio: aval. pol. públ. educ. [online]. 1997, vol.05, n.16, pp.347-352. ISSN 0104-4036.

The authors discuss the possibility that schools consider the samba schools as a model for their own transformation. In the past, the samba schools looked at the schools for prestige. Today, the direction should be reversed, with schools using the experience of the samba shoo/s to solve their current problems, molding and adjusting them to implement much needed changes in the Brazilian education.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )