SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.07 número23Educação escolar elementar na França: uma nova reforma?Dimensões da aprendizagem: uma abordagem de caracterização e avaliação índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação

versão impressa ISSN 0104-4036

Resumo

DEMO, Pedro. Universidade e reconstrução do conhecimento. Ensaio: aval. pol. públ. educ. [online]. 1999, vol.07, n.23, pp.129-144. ISSN 0104-4036.

We argue in favour of the knowledge reconstruction as the main compromise of the university. Two focuses are appointed in the contemporary university: knowledge reconstruction and reconstructive apprenticeship of the students. We live in the knowledge society and that makes the university's mandate still more relevant, since we are able to see in research the central apprenticeship environment. Research is treated as scientifical and educative principle, combining the importance to reconstruct knowledge with the importance to educate new generations.

Palavras-chave : Knowledge Reconstruction; Research as Apprenticeship Environment; Knowledge Society.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )