SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.07 número24Modelos conceptuales de intervención sociopedagógicaSucesso e fracasso no ensino médio índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação

versão impressa ISSN 0104-4036

Resumo

SOUZA FILHO, Edson A. de. Representações e influência social em situações educacionais. Ensaio: aval. pol. públ. educ. [online]. 1999, vol.07, n.24, pp.233-257. ISSN 0104-4036.

From five processes of social influence (annihilation, submission, identification, internalization and change) the representations and intergroup relations were analyzed. According to the influence process undertaken, the representations and its stylization (appropiation/non-appropiation, personalization/non-personalization, grouping/ nongrouping, psychosocial creation/change) assumed differentiated configurations/ meanings. Two investigations carried out with Brazilian students receiving basic and postgraduation education, offered us an initial validation to this conceptual frame.

Palavras-chave : Social Representations; Social Influence; Education.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )