SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.08 número29Quem ganha e quem perde com a política do ensino médio no Brasil?Uma alternativa para avaliar as operações lógicas identificadas por Piaget índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação

versão impressa ISSN 0104-4036

Resumo

RAVEN, Ronald J.. As operações lógicas de Piaget e a aprendizagem: um desafio para avaliação. Ensaio: aval. pol. públ. educ. [online]. 2000, vol.08, n.29, pp.497-504. ISSN 0104-4036.

The present text tries to connect the development of the logical operations studied by Piaget and the possibility of children and teenagers learning. The author suggests questions that the teachers can use to guide the children and teenagers reasoning, helping their concepts, rules and settings learning. The suggestion is relevant mainly to Science teachers, where the students regularly use the seven logical operations to understand the school contents.

Palavras-chave : Logical Operations; Mental Structures; Learning Structures.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )