SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 número35Tecnologia em educação e aprendizagemAs perspectivas da pesquisa qualitativa para as políticas em educação pública índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação

versión impresa ISSN 0104-4036

Resumen

TEIXEIRA, Lucia Helena G.. A dimensão pedagógica da organização escolar: um estudo na ótica da cultura. Ensaio: aval. pol. públ. educ. [online]. 2002, vol.10, n.35, pp.223-234. ISSN 0104-4036.

In this text I discuss the pedagogic dimension of school administration. I start from the point that we have few studies about the internal organization of a school in a general way and, particularly the ones that point to the comprehension of the processes, which go beyond formal structures, in order to contemplate the relations occurred inside a school. Trying to overcome a bureaucratic and uniform perception of a school, I use a cultural approach, opening space for a consideration concerning the defining relations of its own pedagogic practice.

Palabras clave : Administration; Pedagogic Dimension; School; Culture; Internal Organization.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )