SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 número36Justiça e educação: para uma organização ética da escolaEfeitos de um programa de enriquecimento: descrição e resultados parciais índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação

versão impressa ISSN 0104-4036

Resumo

CONCARI, Sonia B.. El enfoque interpretativo en la investigación en educación en ciencias. Ensaio: aval. pol. públ. educ. [online]. 2002, vol.10, n.36, pp.316-330. ISSN 0104-4036.

Integration of theoretic and methodological approaches in science education research demands knowing them deeply. The presentation deals with interpretative perspective and qualitative methods. Generalities of qualitative research are analyzed: its origins, its philosophical and epistemological foundations, its characteristics and types. Potentiality of qualitative research in research in science teaching as well as methodological aspects and the role of professor in qualitative research are also considered.

Palavras-chave : Education; Science; Interpretative Research; Qualitative Research.

        · resumo em Espanhol     · texto em Espanhol     · Espanhol ( pdf )