SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número39Uma análise da qualidade e da produtividade de programas de pós-graduação em EngenhariaEstudantes do ensino médio em pesquisa científica: uma ação educacional possível índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação

versión impresa ISSN 0104-4036

Resumen

ALMEIDA, Lourdes Maria Werle de  y  DIAS, Michele Regiane. A questão da acessibilidade em uma rede escolar. Ensaio: aval. pol. públ. educ. [online]. 2003, vol.11, n.39, pp.180-196. ISSN 0104-4036.

In this work we analyze the performance of a net republic fundamental school in relation to the accessibility level of the students to the schools. The application of an accessibility indicator that incorporates a measure of spatial separation and the capacity of the schools, leads to results that demonstrate that there are moderate - variations among the students' level of accessibility of the different areas of the city of Londrina - Paraná. The informations obtained about the public schools are, without, very important for administrators, teachers and students of the system and they can be taken into account, especially in the planning phase, for the definition of actions on the system subject to the budgetary restrictions of the section

Palabras clave : Fundamental Schools; Public Schools; Accessibility; School Net-Planning; Modeling.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )