SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número39Utilização do ENEM pelas universidades estaduais paulistas: abordagem quantitativa da abrangência do exame e desempenho dos egressos de escolas públicas e privadas de ensino médioEmergência de novas ordens na educação a distância índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação

versión impresa ISSN 0104-4036

Resumen

MALHEIRO, João. Avaliação educacional: em busca da individualização. Ensaio: aval. pol. públ. educ. [online]. 2003, vol.11, n.39, pp.222-231. ISSN 0104-4036.

The author points out the relevance of evaluation itself as an instrument of balance between alienation and competition of students in the process of teaching-learning. However be, also indicates the need to examine traditional evaluation techniques in order to decide what changes shall be made to become them more update and adequate to students and teachers needs. Finally, he suggests that public schools autonomy should be increased in order to make the evaluation process more democratic.

Palabras clave : Alienation; Competition; Negotiation; Formative Evaluation; Autonomy.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )