SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número48Da construção de capacidade avaliatória em iniciativas sociais: algumas reflexõesA pesquisa-ação como instrumento de análise e avaliação da prática docente índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação

versión impresa ISSN 0104-4036

Resumen

OLIVEIRA, João Batista Araujo e. Avaliação em alfabetização. Ensaio: aval. pol. públ. educ. [online]. 2005, vol.13, n.48, pp.375-382. ISSN 0104-4036.

The paper discusses how a wrong definition and partial understanding of the skills involved in teaching to read and write can lead to the development of assessments which do not allow correct inferences about the reading and writing competencies acquired by students. In particular, the confusion between reading and understanding precludes the correct interpretation of test results. The author suggests that the definition and competencies shared by the international academic community might be more adequate to assess beginning reading and writing skills.

Palabras clave : Literacy; Literacy Skills; Differences Between Reading and Understanding; Literacy Evaluation.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )