SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número51Uma análise avaliativa de atitudes de estudantes de ciências contábeis e dilemas éticos sob uma perspectiva de gênero, maturidade acadêmica e ambiente institucionalProjeto Eureka: a implantação da informática educativa na rede municipal de Campinas no período de 1989-1997 índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação

versão impressa ISSN 0104-4036

Resumo

TOLLINI, Ignez Martins. Leadership and change: the educational case of adolescents living in slumsLiderazgo y cambio: el caso educacional de jóvenes moradores de chabolas. Ensaio: aval. pol. públ. educ. [online]. 2006, vol.14, n.51, pp.223-247. ISSN 0104-4036.

This paper has the objective of analyzing the educational case of adolescents living in slums, students of a municipal school in Rio de Janeiro. It has been argued that it is a difficult task that requires effective leadership to encourage a change in attitude, values and behavior of adolescents, such as proposed in the Fullan Model. This model allowed the reinterpretation of the case addressed in this study, characterized by a "theorization" based on knowledge, creativity, insight, and common sense. It is expected that this study will inspire educational policies for adolescents living in slums and urban periphery , and may be replicated in other situations

Palavras-chave : Leadership; Change; Education.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )