SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número54Escola e lógicas de acção organizacional: contributos teóricos para uma análise sociológica da organização educativaAvaliar aprendizagem: uma questão de formação docente índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação

versión impresa ISSN 0104-4036

Resumen

OHAYON, Pierre et al. Iniciação científica: uma metodologia de avaliação. Ensaio: aval. pol. públ. educ. [online]. 2007, vol.15, n.54, pp.129-139. ISSN 0104-4036.

The construction of an evaluation model for high school scientific initiation programs is proposed, regarding educational legislation and social demands, mainly those allowing the search for knowledge and the rising of a productive citizen in such a way to ensure his autonomous and critical participation. The article intends to contribute to the consolidation of young researchers in oriented programs that may contribute to their qualitative improvement, through the making of useful evaluation indicators.

Palabras clave : Scientific Initiation Programs; Evaluation; Methodology; Quantitative and Qualitative Indicators; Operational Resources.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )