SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número54Escola e lógicas de acção organizacional: contributos teóricos para uma análise sociológica da organização educativaAvaliar aprendizagem: uma questão de formação docente índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação

versão impressa ISSN 0104-4036

Resumo

OHAYON, Pierre et al. Iniciação científica: uma metodologia de avaliação. Ensaio: aval. pol. públ. educ. [online]. 2007, vol.15, n.54, pp.129-139. ISSN 0104-4036.

The construction of an evaluation model for high school scientific initiation programs is proposed, regarding educational legislation and social demands, mainly those allowing the search for knowledge and the rising of a productive citizen in such a way to ensure his autonomous and critical participation. The article intends to contribute to the consolidation of young researchers in oriented programs that may contribute to their qualitative improvement, through the making of useful evaluation indicators.

Palavras-chave : Scientific Initiation Programs; Evaluation; Methodology; Quantitative and Qualitative Indicators; Operational Resources.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )