SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número57Alfabetizações: desafios da nova mídiaRepresentações da identidade docente: uma contribuição para a formulação de políticas índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação

versão impressa ISSN 0104-4036

Resumo

BATANERO, José Maria Fernandez  e  OLIVEIRA, José Fernando Machado de. Representações sobre a inserção na vida ativa de jovens com trissomia 21. Ensaio: aval. pol. públ. educ. [online]. 2007, vol.15, n.57, pp.565-577. ISSN 0104-4036.

Starting of the idea that a process/method of transition to the active life must be able to adapt to the fast changes in a global world, conferring a suitable preparation for the world of the work, generating positive expectations, preparing to the young people for its professional integration and equipping them with the necessary competitions. From this idea, we presented/displayed this work that contributes of important form to the compression of factors that can lead to an increase of the use of the people with trisonomy 21 and deficient young people in general.

Palavras-chave : Trisonomy 21; Syndrome of Down; Special Education; Mental Delay; Transition to the Active Life; Occupational Direction; Integration.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )