SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 número58Avaliação do desempenho dos estudantes da educação superior: a questão da eqüidade e obrigatoriedade no Provão e EnadeLimites e possibilidades de uma ação educativa na redução da vulnerabilidade à violência e à homofobia índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação

versão impressa ISSN 0104-4036

Resumo

REIFSCHNEIDER, Marina Becker. Considerações sobre avaliação de desempenho. Ensaio: aval. pol. públ. educ. [online]. 2008, vol.16, n.58, pp.47-58. ISSN 0104-4036.

The purpose of this article is to offer a comprehensive view of the performance evaluation process: meaning, barriers to implementation and effectiveness, benefits, problems, approaches, practices, and essential components, focusing on teachers' evaluation. Emphasis is given to the development of performance indicators. Finally, an evaluation proposal which takes into consideration the topics discussed is presented, delineating the main phases and participants of the process. We expect this article shows that this process, which is essential to the institutional health and to the quality of its services and products, should be participative, dynamic, and open to constant revisions (reviews).

Palavras-chave : Evaluation; Performance; Education; Quality; Teachers.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )