SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número62A (auto)avaliação das escolas: “virtudes” e “efeitos colaterais”Avaliando a educação emocional: subsídios para um repensar da sala de aula índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação

versión impresa ISSN 0104-4036

Resumen

LEITE, Sérgio Antônio da Silva  y  KAGER, Samantha. Efeitos aversivos das práticas de avaliação da aprendizagem escolar. Ensaio: aval. pol. públ. educ. [online]. 2009, vol.17, n.62, pp.109-134. ISSN 0104-4036.

This paper aims to discuss the effects which are averse to the traditional evaluation practices at schools. Based on research data, collected by interviews with high school students, thematic nucleus were formed to allow the identification of aversive aspects of the evaluation school process and its effects on the pupils. The discussion pointed out the concept of diagnostic evaluation as an alternate process for the teachers' work in class.

Palabras clave : School Evaluation; Affection; Pedagogic Mediation; Teaching-Learning.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )