SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número63Educação superior privada como serviço de utilidade públicaAvaliação do aprendizado via educação a distância: a visão dos discentes índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação

versión impresa ISSN 0104-4036

Resumen

SILVA, Ângela Carrancho da  y  SILVA, Christina Marília Teixeira da. Do diagnóstico às questões avaliativas: um caminho possível via prática de avaliação em educação a distância. Ensaio: aval. pol. públ. educ. [online]. 2009, vol.17, n.63, pp.293-311. ISSN 0104-4036.

This article presents partial results of a diagnostic evaluation of Long-Distance Higher Education in Brazil. This study was developed in the Evaluation Practice course offered by the Professional Master Course in Evaluation at Cesgranrio Foundation. Based on the state of art of Long-Distance Education, evaluative questions were developed, which will become reference to the future evaluative practices of the program.

Palabras clave : Evaluation; Long-Distance Education; Evaluation Practice; Professional Master Course in Evaluation.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )