SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número63Educação superior privada como serviço de utilidade públicaAvaliação do aprendizado via educação a distância: a visão dos discentes índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação

versão impressa ISSN 0104-4036

Resumo

SILVA, Ângela Carrancho da  e  SILVA, Christina Marília Teixeira da. Do diagnóstico às questões avaliativas: um caminho possível via prática de avaliação em educação a distância. Ensaio: aval. pol. públ. educ. [online]. 2009, vol.17, n.63, pp.293-311. ISSN 0104-4036.

This article presents partial results of a diagnostic evaluation of Long-Distance Higher Education in Brazil. This study was developed in the Evaluation Practice course offered by the Professional Master Course in Evaluation at Cesgranrio Foundation. Based on the state of art of Long-Distance Education, evaluative questions were developed, which will become reference to the future evaluative practices of the program.

Palavras-chave : Evaluation; Long-Distance Education; Evaluation Practice; Professional Master Course in Evaluation.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )