SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número64Avaliação da política educacional municipal: em busca de indicadores de efetividade nos âmbitos do acesso, gestão e financiamentoO direito à educação e sua relação com a ampliação da escolaridade obrigatória no Brasil índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação

versión impresa ISSN 0104-4036

Resumen

SOUZA, Alberto de Mello e  y  COSTA, Marly de Abreu. Reformas do ensino básico: tendências e limites. Ensaio: aval. pol. públ. educ. [online]. 2009, vol.17, n.64, pp.477-494. ISSN 0104-4036.

The discussion of third generation educational reforms, seen as required to overcome the poor results of primary education, is the main concern of this work. Initially, it describes the reforms of the first and second generations, related, respectively, to the quality of the inputs and to federal matters. The reforms of the third generation seeks to increase the incentives for the schoolwork. However, some proposals require some form of privatization. Thus, emphasis is placed upon the proposal which keeps privatization away and offers conditions to improve the performance of primary education.

Palabras clave : Educational Reforms; Primary Education; School Management; Privatization.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )