SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.18 número66Avaliação de uma intervenção pedagógica na aprendizagem de crianças com Transtorno de Déficit de Atenção e Hiperatividade - TDAH - no âmbito das políticas públicas do Estado do ParáEstratégias multidimensionais para a avaliação da aprendizagem em cursos on-line índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação

versão impressa ISSN 0104-4036

Resumo

GURGEL, Carmesina Ribeiro. Análise do Exame Nacional de Desempenho dos Estudantes após o primeiro ciclo avaliativo das áreas de agrárias, saúde e serviço social do Estado do Piauí. Ensaio: aval. pol. públ. educ. [online]. 2010, vol.18, n.66, pp.85-104. ISSN 0104-4036.

The objective of this work is to verify the performance of the undergraduate courses - Agronomy, Physical Education, Nursing, Pharmacy, Medicine, Veterinary Medicine, Nutrition, Dentistry, Social Service - after the first National Student Performance Exam (ENADE) evaluative cycle in three campi of the Federal University of Piauí (UFPI) (Teresina, Bom Jesus e Parnaíba). The data are compared with the performance of other educational institutions state of Piauí, in order to check if the formative function of the evaluation proposed by ENADE was significantly accomplished for the period between 2004 and 2007. The study is based on the analysis of the ENADE data, inclining difference index between the Observed and Expected (PDI) and on the preliminary speaking, the formative function of evaluation does not present significative effect on results between the exams, except on courses of Medicine, Dentistry and Social Service which present better performance compared to 2004.

Palavras-chave : Formative Evaluation; Higher Education; Performance; ENADE.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )