SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.18 número67Avaliação de escolas públicas através de desenhos: um estudo comparativo de três escolas da cidade do Rio de JaneiroEficiência e qualidade dos programas de pós-graduação das instituições federais de ensino superior usuárias do Programa de Fomento à Pós-Graduação (PROF) índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação

versão impressa ISSN 0104-4036

Resumo

MACHADO, Laêda Bezerra  e  ANICETO, Rosimere de Almeida. Núcleo central e periferia das representações sociais de ciclos de aprendizagem entre professores. Ensaio: aval. pol. públ. educ. [online]. 2010, vol.18, n.67, pp.345-363. ISSN 0104-4036.

This article identifies the social representations of cycles of learning among teachers of Recife and its practical implications, pointing out the boss and structure of these representations. Participants were 103 teachers. The collection procedure used was the free association of words. The data were processed by EVOC, which provides a chart with four quadrants where we place the likely core and peripheral system of social representation. The results show a streamlined speech, i.e., the boss of this representation to suggest that teachers, although in practice criticize and deny the cycles of learning in their representations reveal line with the proposal of the municipal network. Therefore, we suggest denser studies of everyday practices of teachers, to infer aspects of social representations that seemed little revealed

Palavras-chave : Cycles of Learning; Social Representations; Teachers.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )