SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.18 número68O SINAES na universidade pública estadual: análise do processo de construção da avaliação interna na Universidade do Estado da Bahia (UNEB)Políticas públicas para a educação gerontológica na perspectiva da inserção social do idoso: desafios e possibilidades índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação

versión impresa ISSN 0104-4036

Resumen

FERREIRA, Frederico Poley Martins; NOGUEIRA JUNIOR, Reginaldo Pinto  y  COSTA, Bruno Lazzarotti Diniz. Determinantes da escolarização de crianças e adolescentes em situação de rua no estado de Minas Gerais. Ensaio: aval. pol. públ. educ. [online]. 2010, vol.18, n.68, pp.465-487. ISSN 0104-4036.

We investigate the determinants of primary and secondary education among street children and teenagers in the Minas Gerais state. Our dataset consists of 3.028 questionnaires applied to children and teenagers found in the streets of the 21 largest cities in the state. We have estimated a Logit model, which enabled us to identify the correlation between several variables and the overall access to education. The results found go in line with recent developments in the literature, indicating the negative influence of variables such as number of working days, age, teenage pregnancy, residence in metropolitan area, among others. Moreover, conditional transfers and other government programs seem to have a positive effect on magnifying the access to education among children and teenagers living and working on the streets.

Palabras clave : Child Labor; Education Inequality; Access to Education.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )