SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número70Avaliação educacional: o estado do conhecimento da Revista Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação (1993-2008).Gestão educativa gerencial: superação do modelo burocrático? índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação

versión impresa ISSN 0104-4036

Resumen

CHRISPINO, Alvaro  y  SANTOS, Tais Conceição dos. Política de ensino para a prevenção da violência: técnicas de ensino que podem contribuir para a diminuição da violência escolar. Ensaio: aval. pol. públ. educ. [online]. 2011, vol.19, n.70, pp.57-80. ISSN 0104-4036.

The present work focus on the school conflict as a result of school massification, which allowed the admission of students with different origins, conceptions and cultures. The manifestation of the conflict arises from the distinction the school did not work on. It indicates the movements made in the educational politics field and the efforts to define and implant pacific schools and classes. It presents three teaching techniques that contribute to the school violence reduction with its elements and possible variations.

Palabras clave : School Conflict Mediation; Teaching and Conflict Mediation; School Violence Prevention.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )