SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número70Formação de profissionais que atuam em escolas de educação básica localizadas no semiárido brasileiro: uma contribuição aos estudos da alteridade nas políticas públicas índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação

versão impressa ISSN 0104-4036

Resumo

ROCHA, Carlos Vasconcelos. Ideias e formação de agenda de uma reforma educacional. Ensaio: aval. pol. públ. educ. [online]. 2011, vol.19, n.70, pp.191-218. ISSN 0104-4036.

This article aims to demonstrate how the relationship among different ideas, actors, institutions and interests explain the policy making processes of the reform of the State public school system in Minas Gerais, Brazil in the last decades of the last century. The different actors, presenting distinct political perspectives, interests and ideologies shared one common policy paradigm: decentralization and participation. However, they developed different arguments.

Palavras-chave : Public Policy; Knowledge; Educational Policy-Making.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )