SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 número74A produção científica sobre avaliação educacional e gestão de sistemas e de escolas: o campo da questão entre 2000 e 2008Avaliação de resultados da capacitação via estágios pós-doutorais: breves notas sobre a produção científica em periódicos. índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação

versión impresa ISSN 0104-4036

Resumen

MIZRAHI, Saul Eliahú  y  CANEN, Alberto G.. Gestão estratégica multicultural baseada no Balanced Scorecard em instituições de ensino. Ensaio: aval. pol. públ. educ. [online]. 2012, vol.20, n.74, pp.27-49. ISSN 0104-4036.

This paper presents the basis of a multicultural approach for the construction of a strategic planning policy proposal for Basic Education schools based on Balanced Scorecard principles, in a multicultural approach, strengthening an integrated set of procedures and methodological guidance in order to promote cultural diversity appreciation in order to obtain teaching success. To meet this goal, the elements that simplify intercultural planning or make it more difficult were identified, analyzed and elucidated. The advantages found in this work are the focus on institutional improvement, through an increase of multilateral communication. In this manner, this study helps to reach the democratization objectives of teaching planning.

Palabras clave : Basic Education; Strategic Planning; Balanced Scorecard; Multiculturalism.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )