SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 número74Educação e inclusão social das crianças e dos adolescentesImplicações do plano de desenvolvimento da educação para a formação de professores índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação

versión impresa ISSN 0104-4036

Resumen

DUTRA, Glênon  y  MARTINS, Maria Inês. A recuperação paralela no ensino de física: o que pensa o professor?. Ensaio: aval. pol. públ. educ. [online]. 2012, vol.20, n.74, pp.135-163. ISSN 0104-4036.

In this paper we aim to present the evolution of the practice of parallel recovery studies in the Brazilian school system focusing on Minas Gerais, particularly in Belo Horizonte. Moreover, corroborated by a Physics teachers' research carried out in Minas Gerais, we present some questions concerning the effectiveness of parallel recovery as it is practiced in most municipal schools. We observe certain similarities between the current practices of parallel recovery and the old system called "second opportunity exam". Would these results indicate a certain disbelief by the teacher of Physics with regard to the effectiveness of parallel recovery?

Palabras clave : School Recovery; Recuperación Escolar; Recuperación Paralela; Enseñanza de Física.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )