SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 número74Educação e inclusão social das crianças e dos adolescentesImplicações do plano de desenvolvimento da educação para a formação de professores índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação

versão impressa ISSN 0104-4036

Resumo

DUTRA, Glênon  e  MARTINS, Maria Inês. A recuperação paralela no ensino de física: o que pensa o professor?. Ensaio: aval. pol. públ. educ. [online]. 2012, vol.20, n.74, pp.135-163. ISSN 0104-4036.

In this paper we aim to present the evolution of the practice of parallel recovery studies in the Brazilian school system focusing on Minas Gerais, particularly in Belo Horizonte. Moreover, corroborated by a Physics teachers' research carried out in Minas Gerais, we present some questions concerning the effectiveness of parallel recovery as it is practiced in most municipal schools. We observe certain similarities between the current practices of parallel recovery and the old system called "second opportunity exam". Would these results indicate a certain disbelief by the teacher of Physics with regard to the effectiveness of parallel recovery?

Palavras-chave : School Recovery; Recuperación Escolar; Recuperación Paralela; Enseñanza de Física.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )