SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 número74Implicações do plano de desenvolvimento da educação para a formação de professoresEducação em direitos humanos para uma cidadania democrática e inclusiva: como trabalhar na escola e a partir da Educação Física índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação

versión impresa ISSN 0104-4036

Resumen

FRIEDRICH, Márcia; BENITE, Claudio R. Machado  y  BENITE, Anna M. Canavarro. O Programa Nacional de Inclusão de Jovens: Projovem: uma análise entre a proposta oficial e a experiência vivida em Goiânia. Ensaio: aval. pol. públ. educ. [online]. 2012, vol.20, n.74, pp.185-205. ISSN 0104-4036.

The Brazilian school system is the result of the history of this society in its economical, political and social models and is dictated by the relationship of the groups ideologically dominant. In this context, the Education of Youth and Adults (EJA) follows the margin, therefore, emerges the constitution of knowledge inherent in teaching this modality of teaching. This is a participatory research that aims to make reflections on EJA, and the debate goes back to issues related to public policy, specifically to the inclusion of the National Program for Youth: Education, Vocational Training and Community Action (Projovem) Goiânia. We report the characterization of the social designed scheme through its graduates and also the critical analysis of its pedagogical proposal. Considerations on the relationship between the official proposal and the lived experience conclude our presentation of results.

Palabras clave : Education for Youth and Adults; Public Policy; Projovem.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )