SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 número75O PDE e as metas do PAR para a formação de professores da educação básicaA gestão da inclusão escolar na rede municipal de São Paulo: algumas considerações sobre o Programa Inclui índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação

versión impresa ISSN 0104-4036

Resumen

BAYMA, Fátima. Reflexões sobre a constitucionalidade das cotas raciais em Universidades Públicas no Brasil: referências internacionais e os desafios pós-julgamento das cotas. Ensaio: aval. pol. públ. educ. [online]. 2012, vol.20, n.75, pp.325-345. ISSN 0104-4036.

This article analyses questions related to the constitutionality of racial quotas in Brazil, showing various divergent positions about this topic. It deals with the origin of affirmative actions in the United States, in France and also the limitations to apply these experiences into the Brazilian reality. It also presents some brief remarks on the trial of the constitutionality of quotas held by ministers of the Brazilian Supreme Court and the main challenges that must be faced by universities.

Palabras clave : Affirmative Action; Racial Quotas in Higher Education; National and International Experiences; Race and Class in Brazil.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )