SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 número76O programa de formação dos mentores: conceção e planeamento índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação

versão impressa ISSN 0104-4036

Resumo

ROLDAO, Maria do Céu; REIS, Pedro  e  COSTA, Nilza. Da incoerência burocrática à eficácia de um dispositivo de supervisão/formação: estudo do desenvolvimento profissional numa situação de indução. Ensaio: aval. pol. públ. educ. [online]. 2012, vol.20, n.76, pp.435-457. ISSN 0104-4036.

University of Aveiro and the Ministry of Education established a partnership in 2009-2010 in order to have a group of researches supporting, evaluating and investigating the first year of implementation of the Probation Period, required in Portugal to get a permanent teaching position (PSAAPPP). In this paper results of the research developed are presented focusing the formative strategy that was implemented, the perceived outcomes and processes, and the perceptions of the participants. Thus paper the whole Program is presented, articulating the objectives of each article within this thematic folder, and establishing its coherence with the theoretical field of supervision, professional development and induction.

Palavras-chave : Probation Year; Induction; Professional Development; Supervision.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )