SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 número82Produtivismo acadêmico e decorrências às condições de vida/trabalho de pesquisadores brasileiros e europeusEvolución legislativa de la educación vial en España: nuevos retos para educadores e instituciones índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação

versión impresa ISSN 0104-4036

Resumen

SOARES, Tufi Machado; RIANI, Juliana de Lucena Ruas de; NOBREGA, Mariana Calife  y  SILVA, Neimar Fernandes da. Escola de tempo integral: resultados do projeto na proficiência dos alunos do ensino fundamental das escolas públicas da rede estadual de Minas Gerais. Ensaio: aval. pol. públ. educ. [online]. 2014, vol.22, n.82, pp.111-130. ISSN 0104-4036.

This work evaluates the effects of the project ‘Escola em Tempo Integral” (Fulltime school), developed by the government of Minas Gerais since 2007 at public schools, on the results of large scale evaluations of Math and Portuguese. The project is presenting positive results on the improvement of the proficiencies of the students who have a delay in learning process. The observational study was based on the results of students from about 1900 schools that acceded to the project between 2006 and 2009, using techniques based on propensity score and regression multilevel models.

Palabras clave : Elementary School; Evaluation of the Educational Policies; Full-Time School; Multilevel Model; Propensity Score.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )